Kterak přivolat goetického ducha jménem Marbas

Tento předpis jsem kdysi dávno získal od jednoho nejmenovaného starého praktikujícího mága z Vysočiny. Jde o postup nezvyklý, každopádně zajímavý a funkční. Vyžaduje ale od mága jakési zkušenosti.

Ještě před samotným předpisem cituji Goetii:

“Marbas
10-20st. Býka; 1.-10.května; 6. pantaklů; Merkur
Pátým Duchem je Marbas. Je velkým prezidentem a objevuje se nejprve v podobě velkého lva, ale poté se na žádost mága změní v lidskou podobu. On odpovídá pravdivě o skrytých nebo tajných věcech. On způsobuje nemoci i jejich léčbu. Dává velkou moudrost a znalosti v mechanickém umění a mohou měnit člověka do jiných tvarů. Řídí 36 legií duchů.”​

Postup

~ zde jest „knof haf“, kterak přivolat goetického ducha jménem Marbas (podrobné kompetence + signaturu si najdi v grimoáru (aneb učebnici), některé níže v textu). Marbas je důležitým duchem merkurské sféry v části zodiaku pod vládou Býky, tedy:
– nadzemská sféra, vládce např. Ašmodaj,
– lunární sf., vládce např. Amc-har,
– merkurská sféra.

Ze Země startuješ přes nadzemskou sféru do sféry lunární a odtud do merkurské sféry. Pro rychlý průchod sférami volíš mocného ducha procházejícího celou svou sférou (viz výše). Čili přidáš se k němu a on tě provede od jedněch hranic ke druhým a dále se dáš v následné sféře do péče dalšího ducha. Prakticky výlet vypadá takto: po krátké meditaci v hodinu či alespoň v den Merkura (sféry) nebo Venuše (Býk) se myšlenkově přesuneš do Býkovy části zodiaku (2. dům vlastních zdrojů), představuješ si venušské barvy, tj. zelené, nahnědlé (např. pole jarního obilí). Vzneseš se v mysli do nadzemské sféry a zvolíš si za ochránce např. ducha Ašmodaje. Ánžto umíš ivrit, tedy můžeš naplnit kvalitou písmen tvořící jméno ducha své tělo. Onen tě provede na hranici lunární sféry. Opustíš nadzemskou sféru a poděkuješ Ašmodajovi za doprovod a požádáš, aby tě čekal na zpáteční cestě. V lunární sféře se naplníš zářivě bílou barvou a zvolíš si např. ducha Amc-har pro průchod lunární sférou až na hranici merkurské sféry. Též jemu poděkuješ a požádáš ho, aby na tě čekal na zpáteční cestě. Na hranici merkurské sféry se naplníš žlutou barvou a kolem sebe vytvoříš duhu všech barev vyjma fialové. Je fajn na sebe obléci třeba zelený oděv a doplňky (zelené triko, málu z avanturínu apod.). Pouze hovad a pablb si na sebe obleče cosi vojenského! Můžeš provést mudru Marbase:
– na levou dlaň položíš pravý ukazovák, prostředník a prsteník,
– levou dlaň uzavřeš > přiklopíš levými prsty pravý ukazovák, prostředník a prsteník.
Lze udělat i cvik:
– položíš se na záda, chodidla se dotýkají co největší plochou (možno i v sedě),
– pravá ruka na temeno hlavy, levá podebere šourek.
Dále je vhodné pozvat Marbase tím, co má rád:
barva: od zelené do hnědé, kol něho časté duhové blýskání (ovšem mimo fialové barvy, kterážto ho sere),
jídlo: datle,
zvíře: lev,
kámen: jadeit, prehnit, avanturín,
hudba: vokální renesanční polyfonie (alt, mezzosoprán),
vůně: eukalypt, koriandr, spajka,
kytka: cesmína (a její hybridy).

Nakonec by se ti měl (a nemusí) objevit Marbas v podobě lva nebo člověka s lví hlavou. Jednej s ním uctivě, neb v goetické hierarchii má hodnost praesidenta. Je schopen léčit veškeré choroby a pomáhá ve stavitelství a strojnictví.
Požádáš ho, aby tě následoval do naší, tedy zemské sféry. Přitom tě provádí směrem dolů lunární sférou Amc-har, předává tě v nadzemské Ašmodaj-i a ten tě sází na zem i s duchem Marbasem. Poděkuješ průvodcům a nyní podle ivritu naplníš své orgány energií písmen:
M = voda, břicho (matka písmen),
A = vzduch, hrudník (matka písmen), při vyslovení pohyb hlavou zprava doleva,
R = levá nosní dírka (realizace všeho),
B = pravé oko (Saturn),
A = viz výše,
S = žlučník (zvládnutí a přetavení hněvu, nikoliv však potlačení).

Místnost, kde budeš kejklit lze ovonět oblíbenou vůní Marbase (zj. citron) a dohodneš si s ním pravidla styku, což je navýsost individuální záležitost.
1) zkontroluj, zda se skutečně jedná o Marbase a ne o ducha žertéře nebo projekci vlastních duchařských představ,
2) dohodni se s ním, co ti není po líbosti a upozorni ho, že to nechceš,
3) při každém setkání je vhodné udělat mudru + cvik a zejména vizualizovat jeho signaturu (najdi si v nějakém grimoáru, možná pro tebe bude fajn, když křížky na konci paciček nahradíš hexagramy),
4) signaturu je vhodné si namalovat, vytisknout a mít na očích,
5) též je vhodné při kejklení pojíst datle nebo poinhalovat citrónovou silici,
6) není záhodno otravovat Marbase otázkami mimo jeho kompetence (naopak je vhodné nachystat si papír a tužku pro zapsání jeho pokynů).

Autor: P.H.
Obrázky: Lon Milo DuQuette – Aleister Crowley’s Illustrated Goetia a archiv Lóže u Z.·.S.·.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nadcházející události